Menu
Acasă
Corect / Incorect
Evaluare Națională
Teste de antrenament
Exerciții
Materiale utile
Poezii
Lecții
Fișe de lucru
Rezumate
Ajutor la teme
Clasa V-a
Clasa a VI-a
Clasa a VII-a
Clasa a VIII-a
Utile
Contact
Recenzii filme
Search for
Home
/
Evaluare Națională
Evaluare Națională
Scrie forma de perfect simplu a verbelor aflate la timpul mai-mult-ca-perfect din fragmentul următor, păstrând numărul şi persoana: „Sada, nu putem aduce mât, spusese Octavian seara, atunci când se întorsese acasă și primise vestea.”
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Sensul secvenței subliniate în enunțul „Bunica Simina a avut odată o iapă pe care o chema Zmeoaica, mi-a povestit despre ea că era jute ca vântul și foarte deşteaptă” este: a) înceată. b) liniştită. c) rapidă. d) picantă.
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Cuvintele subliniate în enunțurile: „Pentru Bope strada e oricum împărăţia ei” și „Bope încerca să descifreze textul grădinii cu o lentoare pe care Exa n-ar înțelege-o niciodată.” sunt utilizate, în ordine, cu
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Seria care cuprinde doar cuvinte derivate cu sufix diminutival este
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. În enunțul „în cea de-a treia, pe când Sada încălzea talpa de călcat rufe pe marginea plitei, cu un munte de cearsafuri şi cămăși culese de pe culme alături, fetița o privi cu seriozitate.” există
Asociază fragmentul din opera literară „În umbra ei” de Simona Antonescu cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
Crezi că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim? Motivează-ţi răspunsul, în 50-100 de cuvinte, valorificând textul 2
Prezintă, în minimum 30 de cuvinte, un element de conţinut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text
Precizează, în unu – trei enunțuri, o trăsătură a personajului Sada, identificată în fragmentul de mai jos, şi mijlocul de caracterizare utilizat, ilustrându-l cu o secvență relevantă
Notează „X” în dreptul fiecărui enunţ pentru a stabili dacă este adevărat sau fals, bazandu-te pe informațiile din cele două texte
Scrie, în 100-150 de cuvinte, rezumatul textului 1
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Exa străbate strada
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Când Exa este adusă prima dată acasă, Bope se arată
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1. Zmeu primește ca jucărie
Notează, din textul 1, denumirea a două obiecte din interiorul casei lui Octavian.
Simularea examenului de Evaluare Națională la Limba și literatura română 2024 – Subiecte și barem
Scrie un text de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinți mesajul textului/o semnificație a textului Prietenul de Tudor Arghezi
Rezolvarea modelului de subiect pentru Evaluarea Națională 2024 la Limba și literatura română
Asociază textul „Prietenul” de Tudor Arghezi cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare morală/culturală comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
Prezintă, în minimum 30 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text
Previous page
Next page