Menu
Acasă
Corect / Incorect
Evaluare Națională
Teste de antrenament
Exerciții
Materiale utile
Poezii
Lecții
Fișe de lucru
Rezumate
Ajutor la teme
Clasa V-a
Clasa a VI-a
Clasa a VII-a
Clasa a VIII-a
Utile
Contact
Recenzii filme
Search for
Home
/
Evaluare Națională
Evaluare Națională
Completează enunțul următor, reprezentând mesajul unui iubitor de animale, cu formele corecte ale cuvintelor indicate între paranteze
Transcrie propozițiile subordonate din versurile următoare, precizând felul acestora: „Colţii de fier au însă muşcătura moale Când îmi apucă mâna-ntre zăbale, Ca să-mi arate că ţi-s drag.”
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. „I” este semivocală în ambele cuvinte din seria: a) „ciudat”, „chiar”. b) „gestiona”, „jucăuși”. c) „situațiile”, „vizuină”. d) „orașului”, „viezurele”.
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Seria care cuprinde doar cuvinte compuse este: a) „cușcă-capcană”, „ți-s”. b) „desigur”, „careva”. c) „mușcătura”, „ursuleț”. d) „necunoscut”, „acele”.
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Cuvintele subliniate în enunțul „Pe aici, a început să primească mâncare, ne-a luat niște pufuleți din mână și i-a dus în vastele lui apartamente.” sunt utilizate, în ordine, cu:
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Omonimul cuvântului subliniat în secvența „Totuși, seamănă mai degrabă cu un urs foarte mic…” este utilizat în enunțul: a) Agricultorul seamănă grâul toamna târziu. b) Desenul seamănă cu un tablou de toamnă. c) El mă aseamănă cu un personaj din basme. d) Rezultatele testului diferă de la elev la elev
Transcrie, din fragmentul următor, trei substantive comune aflate în cazuri diferite, pe care le vei preciza: „poate că le va și povesti copiilor și nepoților ce vor deveni animale de apartament cum e să fii un dihor liber”
Alcătuiește un enunț asertiv, în care pronumele personal, la persoana a II-a, numărul singular să aibă funcția sintactică de atribut (1), și un enunț interogativ, în care substantivul „câine” să aibă funcția sintactică de complement indirect. (2)
Precizează felul rimei și măsura primelor patru versuri din textul arghezian
Rezolvarea subiectului de Evaluare Națională la Limba și literatura română 2023
Caracterizarea personajului Lia din „Limir-împărat” de Ioan Slavici
Completează enunțurile următoare cu formele corecte, reprezentând mesajul unei mame, adresat fiicelor ei
Transcrie propozițiile subordonate din secventa: „Fiecare cunoştea ce sunet scoteau tălăngile de la vacile sale, după cum un violonist îşi poate recunoaşte şi pe întuneric vioara.”, precizând felul acestora
Alcătuieşte un enunt, în care verbul „a face” să fie la modul imperativ, forma negativă, numărul singular (1) şi un enunt asertiv, în care pronumele personal „ea” să fie complement prepozițional (2).
Selectează, din secvențele următoare, trei substantive comune aflate în cazuri diferite, precizând cazul în care se află fiecare
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Sunt omonime cuvintele subliniate în secvențele din seria
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Sensul secvenței subliniate în fragmentul „şi mi se cuvine să-mi caut rost în lume” este
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Există doar cuvinte derivate în seria
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Contin hiat ambele cuvinte din seria
Asociază fragmentul din Limir-împărat de loan Slavici cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50-100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text.
Previous page
Next page