Menu
Home
/
Ajutor la teme
Ajutor la teme
8 ianuarie 2023
9. Indică felul subordonatelor introduse prin elementul de relație dacă din enunțurile de mai jos. Întrebarea dacă voi reuși mă frământă. Nu știu dacă vom începe la timp. Profesorul se gândea dacă să dea lucrare de control.
8 ianuarie 2023
7. Alcătuiește, pornind de la imaginea de mai jos, fraze în care propozițiile subordonate completive prepoziționale să fie introduse prin elementele de relație date, respectiv să se subordoneze unor propoziții în care să existe termenii regenți dați, conform modelului. a se mira, de ce – Mulți oameni se miră de ceea ce văd în reclame.
8 ianuarie 2023
5. Menționează ce părți de vorbire sunt elementele de relație prin care sunt introduse propozițiile subordonate de la exercițiul 3.
8 ianuarie 2023
3. Desparte frazele de mai jos în propoziții. Precizează felul propozițiilor și indică raporturile dintre ele: „Mama, râzând, îmi face cu ochiul şi mă-ndeamnă să servesc pe domnul maior.“
8 ianuarie 2023
Identifică completivele prepoziționale din enunțurile de mai jos și menționează ce parte de vorbire determină: Își amintea/ de cine îl ajutase în trecut
7 septembrie 2022
Rezumatul textului „Cum e lumea” de Veronica D. Niculescu
26 ianuarie 2022
Formează antonime de la următoarele cuvinte, adăugându-le prefixe: articulat, clar, coase, credință, compune, a coji, mărginit, sigur, științific, a virusa, vrednic
26 ianuarie 2022
Lucrați în perechi. Identificați perechile de sinonime din lista de mai jos. abătut • autor • bizar • cale • ciudat • competent • drăguț • drum • frumușel • imprevizibil • intimidat • murmura • neașteptat • priceput • publica • scriitor • supărat • șopti • timorat • tipări.
21 ianuarie 2022
Îți amintești povestea lui Fram, din cartea la care se face referire mai jos? Prin ce se aseamănă Fram cu Bianca? Ce diferențe există între cei doi urși?
21 ianuarie 2022
Menţionează o întâmplare care ar fi lipsit din text dacă relatarea s-ar fi făcut: a din perspectiva puiului de urs; b din perspectiva Marei
21 ianuarie 2022
Explică de ce naratorul știe ce se întâmplă simultan în ambele fire narative din textul „Cum e lumea”
21 ianuarie 2022
Ce legătură crezi că există între imaginea alăturată și raportul narator – personaje?
21 ianuarie 2022
Identifică, în ultima secvență a textului, un paragraf în care mai multe personaje se comportă ca unul singur. Prin ce cuvânt sunt numite acele personaje?
19 ianuarie 2022
Cine este autoarea textului? Alege, dintre cărțile pe care le-a scris, una al cărei titlu ți se pare cel mai atractiv. Motivează-ţi alegerea.
4 ianuarie 2022
Precizează diferențele de vârstă între cele trei plante: Sisinel, Vio și Năsosu, pe baza detaliilor din text.
1 ianuarie 2022
Autoarea textului „Cum e lumea”, Veronica D. Niculescu, îţi adresează două întrebări. Formulează răspunsuri și trimite-i-le pe adresa editurii. Ce asemănări ai observat între ursuleţul și fata din povestire? Ai dorit vreodată să pleci într-un loc necunoscut, unde nu ai mai fost niciodată? Unde și de ce?
1 ianuarie 2022
Lucraţi în perechi. Discutaţi despre alte modalități în care ar fi putut să reacționeze fata. Voi cum ați fi procedat?
1 ianuarie 2022
Completează, în caiet, tabelul de mai jos cu două situaţii din text care te-au impresionat și menţionează emoţiile pe care ţi le-a provocat fiecare dintre acestea
1 ianuarie 2022
Imaginează-ţi că ești Mara. Redactează o pagină de jurnal în care să relatezi experienţa pe care ai trăit-o când ai salvat puiul de urs, exprimându-ți emoțiile și reacțiile față de eveniment
1 ianuarie 2022
Precizează dacă povestitorul întâmplărilor este o voce anonimă, un martor sau un participant la acţiune.
Next page