Menu
Acasă
Corect / Incorect
Evaluare Națională
Teste de antrenament
Exerciții
Materiale utile
Poezii
Lecții
Fișe de lucru
Rezumate
Ajutor la teme
Clasa V-a
Clasa a VI-a
Clasa a VII-a
Clasa a VIII-a
Utile
Contact
Recenzii filme
Search for
Home
/
Ajutor la teme
/
Clasa a VIII-a
Clasa a VIII-a
9. Indică felul subordonatelor introduse prin elementul de relație dacă din enunțurile de mai jos. Întrebarea dacă voi reuși mă frământă. Nu știu dacă vom începe la timp. Profesorul se gândea dacă să dea lucrare de control.
7. Alcătuiește, pornind de la imaginea de mai jos, fraze în care propozițiile subordonate completive prepoziționale să fie introduse prin elementele de relație date, respectiv să se subordoneze unor propoziții în care să existe termenii regenți dați, conform modelului. a se mira, de ce – Mulți oameni se miră de ceea ce văd în reclame.
5. Menționează ce părți de vorbire sunt elementele de relație prin care sunt introduse propozițiile subordonate de la exercițiul 3.
3. Desparte frazele de mai jos în propoziții. Precizează felul propozițiilor și indică raporturile dintre ele: „Mama, râzând, îmi face cu ochiul şi mă-ndeamnă să servesc pe domnul maior.“
Identifică completivele prepoziționale din enunțurile de mai jos și menționează ce parte de vorbire determină: Își amintea/ de cine îl ajutase în trecut
Formează antonime de la următoarele cuvinte, adăugându-le prefixe: articulat, clar, coase, credință, compune, a coji, mărginit, sigur, științific, a virusa, vrednic
Lucrați în perechi. Identificați perechile de sinonime din lista de mai jos. abătut • autor • bizar • cale • ciudat • competent • drăguț • drum • frumușel • imprevizibil • intimidat • murmura • neașteptat • priceput • publica • scriitor • supărat • șopti • timorat • tipări.
Precizează diferențele de vârstă între cele trei plante: Sisinel, Vio și Năsosu, pe baza detaliilor din text.
Prin ce se deosebește Platanos de cele trei plante? Te poți referi la numele personajelor, la experiențele lor și la limbajul folosit de fiecare.
Alcătuiți cinci grupe. Fiecare grupă va selecta din text pasajele referitoare la unul dintre cele cinci personaje: Platanos, Sisinel, Vio, Năsosu și Cati. Realizați, pe baza pasajelor selectate, o fișă de identitate a fiecărui personaj, asemănătoare celei de mai jos. La mijloc, puteți desena personajul respectiv.
Ce vârstă crezi că are Platanos?
Lucrați în perechi. Notați trăsăturile fizice și morale ale lui Cati, având în vedere fiecare fragment reprodus mai jos.
Cine este Cati? Ce rol are ea în viața plantelor din „tabără“?
Cine sunt celelalte personaje? Ce plante crezi că sunt Vio și Năsosu?
Precizează ce alt rol deține naratorul în text
Ai știut încă de la începutul textului că naratorul este o plantă sau ai descoperit pe parcurs identitatea acestuia? Ce ai crezut inițial despre narator? Cine ai crezut că este?
Cine narează întâmplările în textul epic Platanos de Doina Ruști?
Cât durează acțiunea? Integrează în răspunsul tău citate din text care fac referire la diferitele anotimpuri în care se desfășoară întâmplările.
Așază în ordine cronologică acțiunile de mai jos: Sisinel îi cere lui Cati cartea Singur pe lume, despre care a aflat de la Platanos.
Notează primele tale impresii despre textul Platanos, completând enunțurile din cele patru cadrane
Next page