Menu
Home
/
Evaluare Națională
Evaluare Națională
9 mai 2022
Asociază textul „Pilotul” de Vasile Alecsandri cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare morală/culturală comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
9 mai 2022
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Conțin diftong toate cuvintele din seria: a) „asprimea”, „automobil”. b) „căruia”, „picioare”. c) „târziu”, „studiile”. d) „tocmai”, „beneficiul”.
9 mai 2022
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Seria care conține doar diminutive este: a) „aripile”, „gingaș”. b) „copila”, „flăcăii”. c) „încăpățânați”, „mici”. d) „scăunelul”, „băsmăluța”.
9 mai 2022
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Sensul structurii subliniate în secvența „l-a anunțat că nu mai pleacă până când «nu va da gata mașina de zburat»” este
9 mai 2022
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Există relație de polisemie între cuvintele subliniate în ambele secvențe din seria: a) „dau năvală/Peste podul răsturnat”; în podul casei sunt cărțile bunicii. b) „ar fi putut avea acolo o carieră strălucită”; din carieră se scoate marmură. c) „m-a întrebat de mi-a fost frică”; „i-am răspuns că de ce să-mi fi fost teamă”. d) „a înregistrat pe bandă magnetică povestea”; banda infractorilor a fost prinsă.
9 mai 2022
Selectează substantivele din fragmentul următor, precizând cazul în care se află: „Avea calitățile pe care chiar și musafirii zilnici ai cafenelelor […] le idealizau: era inteligent, harnic și cinstit.”
9 mai 2022
Transcrie propozițiile din următoarea frază, precizând felul lor: „Era însă obsedat de zbor și era convins că îi poate concura, de la egal la egal, pe marii pionieri ai aviației universale”
9 mai 2022
Alcătuiește un enunț asertiv, în care substantivul „vapor” să aibă funcția de circumstanțial de loc (a) și un enunț imperativ, în care substantivul „pilot” să aibă funcția sintactică de complement indirect
9 mai 2022
Completează spațiile libere din textul de mai jos, reprezentând mesajul adresat unui tată, cu forma corectă a cuvintelor scrise între paranteze
9 mai 2022
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Testele cu planorul realizat de frații Vlaicu au loc a) la marginea orașului München. b) pe câmpul de la Rüsselsheim. c) pe câmpul de lângă Binținți. d) pe dealul Cotrocenilor.
9 mai 2022
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Dumitru Vlaicu a făcut un împrumut la bancă pentru a) construcția mașinii de zburat. b) încercările de zbor de la București. c) plecarea lui Ion în Germania. d) studiile lui Aurel în străinătate.
9 mai 2022
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1. În timpul furtunii, comandantul vasului se află a) înăuntru, alături de pasageri. b) la cârmă, conducând vaporul. c) pe catarg, înălțând pânzele. d) pe punte, coborând pânzele.
9 mai 2022
Notează, din textul 1, două cuvinte din câmpul lexical al mării
9 mai 2022
Transcrie două figuri de stil din primele două strofe, precizând felul lor
9 mai 2022
Test de antrenament nr. 3 pentru Evaluarea Națională 2022 la Limba și literatura română
7 mai 2022
Transformă construcțiile active din propozițiile de mai jos în construcții pasive
4 mai 2022
Asociază fragmentul din „Prieten cu umbra” de Călin Torsan cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o temă comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
3 mai 2022
Rezolvarea testului de antrenament nr. 2 pentru Evaluarea Națională 2022 la Limba și literatura română
3 mai 2022
Rezumatul textului „Prieten cu umbra” de Călin Torsan
3 mai 2022
Încercuiește variantele corecte din textul de mai jos, reprezentând mesajul unui membru al clubului de învățare a limbii japoneze către un prieten
Previous page
Next page