Menu
Acasă
Corect / Incorect
Evaluare Națională
Teste de antrenament
Exerciții
Materiale utile
Poezii
Lecții
Fișe de lucru
Rezumate
Ajutor la teme
Clasa V-a
Clasa a VI-a
Clasa a VII-a
Clasa a VIII-a
Utile
Contact
Recenzii filme
Search for
Home
/
Evaluare Națională
/
Exerciții
Exerciții
Alcătuieşte un enunț asertiv, în care substantivul comun „lampă” să fie în cazul genitiv (1) şi un enunț interogativ, în care pronumele personal „el” să aibă funcţia sintactică de complement prepozițional (2).
Selectează, din fragmentul următor, trei verbe aflate la moduri diferite, pe care le vei preciza: „Ar fi vrut să-l întrebe mai multe, dar socoti că băiatului, ca şi câinelui, trebuie să le fie foame, deci lăsă vorbele pentru mai târziu şi deocamdată îi încredinţă pe amândoi lui leremia”
Crezi că este plictisitor să vizitezi de mai multe ori un loc? Motivează-ți răspunsul, în 50-100 de cuvinte, valorificând textul 2
Precizează, în unu-trei enunțuri, o trăsătură a personajului Mihu, identificată în fragmentul de mai jos, şi mijlocul de caracterizare utilizat, ilustrându-l cu o secvență relevantă
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Există o relație de omonimie între cuvintele subliniate in secvențele din seria: a) cam slab şi năpădit de ciulini”: cu trup subţire şi lung”. b) „lar vântul îi purtă îndoiala”; Ambii au încălcat învoiala.” c) „să nu-ţi pară rău că ai venit până aici”; Rochia i-a venit bine. d) se simțea fericit pe mare”: „o curte mare în spatele casei”.
Sensul construcției subliniate în secvența: Dintr-o săritură, câinele dispărea ca o săgeată.” este a) agresiv. b) ascuțit. c) încetişor.
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Sunt despărțite corect în silabe ambele cuvinte din seria: a) bǎ-trâni, pri-e-te-nos. b) bǎ-trâni, prie-te-nos. c) bătrâni, pri-e-te-nos. d) bătrâni, prie-te-nos.
Prezintă, în 30-70 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvenţă relevantă din fiecare text
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Smil este un câine din rasa a) barbun de Bosfor. b) brac din Dalmatia. c) ciobănesc german. d) lup elvețian.
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1. Persoana responsabilă de pregătirea mesei este a) Ismail. b) Lupan. c) Mihu. d) Negrilă.
Notează X în dreptul fiecărui enunț pentru a stabili corectitudinea sau incorectitudinea acestuia, bazându-te pe informațiile din cele două texte. leremia i-l prezintă pe Mihu lui Anton Lupan. Câinele lui Mihu se joacă pe ţărmul mării. Anton Lupan nu acceptă să îl primească pe Negrilă pe puntea vasului. Delavrancea călătorea la Constantinopol şi la Atena, cu vaporul, atunci când avea timp. Delavrancea a fost poreclit de ospătar, domnul Barbun”. Pisica este trimisă să-şi caute stăpânul prin oraș.
Notează, din textul 1, denumirea a două obiecte din magazia vasului
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Casa familiei Delavrancea se afla a) în fața Grădinii Icoanei. b) lângă Muzeul National. c) pe strada Constantinopol. d) vizavi de Teatrul National.
Scrie o compunere, de minimum 150 de cuvinte, în care să o caracterizezi pe Florița, personajul din textul 1
Asociază fragmentul din „Florița din codru” cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, un personaj asemănător, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
Crezi că poveștile au farmec la orice vârstă? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 100 de cuvinte, valorificând textul 2
Prezintă, în 30 – 70 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență din fiecare text
Precizează o trăsătură a tiparului narativ, ilustrând-o cu o secvență din text
Enunțul următor reprezintă mesajul unei persoane pe rețelele sociale. Corectează greșelile de orice natură, rescriind enunțul! „Mi-ar place să nu fi indiferent la valorile din basmele creeate de autorii noștri preferați.”
Transcrie propozițiile din următoarea frază, precizând felul acestora: „Copiii din jur m-au acceptat firesc, ca pe bunica lor de acasă, cerându-mi să le liniez și lor caietele, să șterg cu guma etc.”
Previous page
Next page