Menu
Acasă
Corect / Incorect
Evaluare Națională
Teste de antrenament
Exerciții
Materiale utile
Poezii
Lecții
Fișe de lucru
Rezumate
Ajutor la teme
Clasa V-a
Clasa a VI-a
Clasa a VII-a
Clasa a VIII-a
Utile
Contact
Recenzii filme
Search for
Home
/
Evaluare Națională
/
Exerciții
Exerciții
Alcătuiește un enunț exclamativ, în care cuvântul care are funcție sintactică de subiect în enunțul „Prima sonerie de recreație nici nu a fost luată în seamă.” să fie atribut
Selectează, din secvențele următoare, trei adjective aflate la grade de comparație diferite, pe care le vei preciza: „și-a întrebat din nou oglinda, dar răspunsul a fost același, că Florița este cea mai frumoasă”; „iar învățătoarea, foarte tânără, n-a zis nimic, ne-am zâmbit reciproc”; „ca să-l cheme pe fratele mai mare din clasa a III-a”
Există o relație de polisemie între cuvintele subliniate în enunțurile din seria: a) „n-a vrut să meargă decât cu mine de mână”; Cumpăr niște mine de pix. b) „a refuzat să rămână singură în bancă”; A făcut împrumut la bancă. c) „unde o căprioară le-a tăiat calea”; Piatra căzută în lac a făcut multe unde. d) „Fata a mers ce a mers”; Radioul merge întruna de ieri pe același post.
Sensul structurii subliniate în enunțul „împreună au pus la cale alte blestemății” este: a) au călătorit. b) au îndreptat. c) au planificat. d) au împiedicat.
Seria care conține doar cuvinte compuse este: a) „Baba-Cloanța”, „luminiș”. b) „doisprezece”, „deoarece”. c) „hangița”, „recreație”. d) „învățătoare”, „salvatoare”.
Notează „X” în dreptul fiecărui enunț pentru a stabili corectitudinea sau incorectitudinea acestuia, bazându-te pe informațiile din cele două texte. Hangiul se pregătește cum se cuvine pentru a primi alaiul împărătesc. Cocoșatului i se reproșează că mâncarea e prea sărată sau prea piperată. Bandiții respectă condițiile puse de Florița și devin oameni mai buni. Bunicii îi face plăcere să participe la orele clasei I D. Domnul Kessler este directorul școlii. Ana i-a făcut pe tablă portretul bunicii.
Vocea care se aude la difuzor este a) a bunicii. b) a directoarei. c) a învățătoarei. d) a lui Sif.
Sif le spune colegilor surorii sale a) întâmplări din recreație. b) povești auzite în tabără. c) regulamentul școlar. d) cum se liniază caietele.
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1. Casa din pădure este a) a cocoșatului. b) a cotoroanței. c) a împăratului. d) a unor bandiți.
Notează, din textul 2, numele a două personaje de basm
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. În enunțul „Chiar, ce ne-am face? Mi-a venit atunci ideea salvatoare” sunt: a) doi diftongi. b) trei diftongi. c) patru diftongi. d) cinci diftongi.
Rezumatul textului „Un băiat ca toți ceilalți” de Lorenzo Marone
Asociază fragmentul din „Un băiat ca toți ceilalți” de Lorenzo Marone cu un text din literatura română, studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o temă comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
Ce meserie a viitorului ți se pare mai interesantă? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 100 de cuvinte, valorificând textul 2
Prezintă, în 30 – 70 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență din fiecare text
Precizează, în două – trei enunțuri, mijlocul de caracterizare și o trăsătură morală a tatălui, identificate în fragmentul următor: „Nu mi-a reproșat niciodată cu adevărat și nici n-a încercat să-mi împiedice pasiunile în vreun fel, nu cred că din spirit de libertate și respect pentru alții, ci pentru că pe el nu-l interesa cum îmi petreceam timpul, important era să nu-i fac probleme. Ne găsiserăm echilibrul, iar eu nu pretindeam cine știe ce și el nu punea multe întrebări.”
Notează „X” în dreptul fiecărui enunț pentru a stabili corectitudinea sau incorectitudinea acestuia, bazându-te pe informațiile din cele două texte
În domeniul divertismentului, a) bloggerii vor lua locul redactorilor. b) roboții își vor putea face publicitate. c) se vor diversifica emisiunile de televiziune. d) se vor urmări efectele geneticii în plan moral.
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1. Într-o dimineață de august, Mimì și tatăl său ajung a) aproape de lacul Epomeo. b) în fața vulcanului Miseno. c) pe insula Scognamiglio. d) pe malul Mării Tireniene.
Tatăl îi cere băiatului să-l însoțească, știind că a) băiatului îi plăcea foarte mult să privească zilnic plaja. b) era foarte cald în casă și acesta nu avea nimic de făcut. c) lui Mimì îi plăcea să pescuiască în zori biban și sparus. d) Mimì era fascinat de mare și de plimbările în natură.
Previous page
Next page