Menu
Home
/
Evaluare Națională
/
Exerciții
Exerciții
5 februarie 2024
Scrie forma de perfect simplu a verbelor aflate la timpul mai-mult-ca-perfect din fragmentul următor, păstrând numărul şi persoana: „Sada, nu putem aduce mât, spusese Octavian seara, atunci când se întorsese acasă și primise vestea.”
5 februarie 2024
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Sensul secvenței subliniate în enunțul „Bunica Simina a avut odată o iapă pe care o chema Zmeoaica, mi-a povestit despre ea că era jute ca vântul și foarte deşteaptă” este: a) înceată. b) liniştită. c) rapidă. d) picantă.
5 februarie 2024
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Cuvintele subliniate în enunțurile: „Pentru Bope strada e oricum împărăţia ei” și „Bope încerca să descifreze textul grădinii cu o lentoare pe care Exa n-ar înțelege-o niciodată.” sunt utilizate, în ordine, cu
5 februarie 2024
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Seria care cuprinde doar cuvinte derivate cu sufix diminutival este
5 februarie 2024
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. În enunțul „în cea de-a treia, pe când Sada încălzea talpa de călcat rufe pe marginea plitei, cu un munte de cearsafuri şi cămăși culese de pe culme alături, fetița o privi cu seriozitate.” există
5 februarie 2024
Asociază fragmentul din opera literară „În umbra ei” de Simona Antonescu cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
5 februarie 2024
Crezi că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim? Motivează-ţi răspunsul, în 50-100 de cuvinte, valorificând textul 2
5 februarie 2024
Prezintă, în minimum 30 de cuvinte, un element de conţinut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text
5 februarie 2024
Precizează, în unu – trei enunțuri, o trăsătură a personajului Sada, identificată în fragmentul de mai jos, şi mijlocul de caracterizare utilizat, ilustrându-l cu o secvență relevantă
5 februarie 2024
Notează „X” în dreptul fiecărui enunţ pentru a stabili dacă este adevărat sau fals, bazandu-te pe informațiile din cele două texte
5 februarie 2024
Scrie, în 100-150 de cuvinte, rezumatul textului 1
5 februarie 2024
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Exa străbate strada
5 februarie 2024
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Când Exa este adusă prima dată acasă, Bope se arată
5 februarie 2024
Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1. Zmeu primește ca jucărie
5 februarie 2024
Notează, din textul 1, denumirea a două obiecte din interiorul casei lui Octavian.
2 noiembrie 2023
Scrie un text de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinți mesajul textului/o semnificație a textului Prietenul de Tudor Arghezi
1 noiembrie 2023
Asociază textul „Prietenul” de Tudor Arghezi cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare morală/culturală comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
1 noiembrie 2023
Prezintă, în minimum 30 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text
1 noiembrie 2023
Completează enunțul următor, reprezentând mesajul unui iubitor de animale, cu formele corecte ale cuvintelor indicate între paranteze
1 noiembrie 2023
Transcrie propozițiile subordonate din versurile următoare, precizând felul acestora: „Colţii de fier au însă muşcătura moale Când îmi apucă mâna-ntre zăbale, Ca să-mi arate că ţi-s drag.”
Previous page
Next page
error:
Content is protected !!