Menu
Acasă
Corect / Incorect
Evaluare Națională
Teste de antrenament
Exerciții
Materiale utile
Poezii
Lecții
Fișe de lucru
Rezumate
Ajutor la teme
Clasa V-a
Clasa a VI-a
Clasa a VII-a
Clasa a VIII-a
Utile
Contact
Recenzii filme
Search for
Home
/
Evaluare Națională
/
Exerciții
Exerciții
Notează, din textul 1, două lucruri de care e pasionat tatăl lui Mimì.
Enunțurile următoare reprezintă mesajul trimis de un tânăr pe o rețea socială. Rescrie-le, corectând greșelile de orice natură! E ciudat că numărul cumpărătorilor de prăjituri au crescut, chiar dacă gustul rău al ciocolății ne e familial. Poate că ne-am obijnuit așa și nu ne mai pasă de ce vroiam defapt.”
Alcătuiește un enunț în care substantivul în cazul nominativ din secvența: „Cărțile îți permit să călătorești, să vizitezi locuri necunoscute, să întâlnești personaje incredibile.” să aibă funcție sintactică de nume predicativ
Cuvântul subliniat în propoziția „mi-a făcut cu ochiul” este utilizat cu sens figurat în enunțul: a) Bibanul a ieșit printr-un ochi al plasei. b) La masă, mama i-a făcut un ochi și cartofi la cuptor. c) Ochiul de pe coada păunului are nuanță turcoaz. d) Prin desiș se vedea un ochi al razelor dimineții
Sensul structurii „n-o să-ți pun eu bețe-n roate” este: a) a nu îmbunătăți. b) a nu împiedica. c) a nu încuraja. d) a nu se deplasa.
Cuvintele subliniate în secvențele „N-am avut niciodată aceleași interese” și „care le vor îmbunătăți permanent performanțele” s-au format, în ordine, prin: a) compunere, conversiune. b) compunere, derivare. c) derivare, conversiune. d) derivare, derivare.
În cuvintele subliniate în enunțul „E bine să visezi, dar trebuie să înveți să trăiești în prezent și să te bucuri de ceea ce ai.” există, în ordine: a) diftong, diftong. b) diftong, triftong. c) hiat, diftong. d) hiat, triftong.
Transcrie propozițiile din următoarea secvență, precizând felul acestora: „Sunt mândru de cum ești și am încredere în tine.
Rescrie fraza următoare, trecând verbele la persoana a II-a, numărul singular: „— Nu vreau să fiu avocat.”
Imaginează-ți că ai fost în vacanță, într-o călătorie cu trenul. Scrie un text narativ, de cel puțin 150 de cuvinte, în care să prezinți o întâmplare din acea călătorie, incluzând o secvență dialogată, de minimum patru replici, și una descriptivă, de minimum 30 de cuvinte
Prezintă, în 30 – 70 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență din fiecare text
Crezi că este important să cunoști istoria căilor ferate? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 100 de cuvinte, valorificând textul 2
Asociază fragmentul din „Steaua fără nume” de Mihail Sebastian cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare morală/culturală comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text
Conțin diftong ambele cuvinte din seria: a) „aude”, „feroviare”. b) „avionul”, „înființat”. c) „criteriul”, „douăzeci”. d) „noutăți”, „stiloul”.
Seria care conține doar cuvinte derivate este: a) „călătorie”, „românească”. b) „căruța”, „normală”. c) „desface”, „dumneata”. d) „treime”, „deoarece”.
Sensul structurii subliniate în enunțul „Oamenii de rând în niciun caz nu-şi permiteau” este: a) amabili. b) disciplinați. c) excepționali. d) obișnuiți.
Există o relație de paronimie între ambele cuvinte subliniate în enunțurile din seria: a) „Ce se mai aude în capitală?”; Legea are importanță capitală. b) „Dar ce fel de carte?”; A primit carte de identitate. c) „Să meargă cu trenul”; Roșul nu merge cu verdele. d) „Scoate din valiză un pachet”; În casă avea un parchet de lemn.
Selectează, din fragmentul următor, trei feluri de pronume, pe care le vei preciza: „ŞEFUL: E în târg. Adineauri a plecat. PASCU: Aveam o vorbă cu dumneaei. I-am adus tot ce mi-a spus. ŞEFUL: Intră, intră. (Pascu-şi lasă o parte din valize afară şi intră înăuntru cu una singură.)”
Alcătuiește un enunț negativ, în care cuvântul care are funcție sintactică de subiect în enunțul „Câte muzee legate de trenuri există în România?” să fie atribut.
Transcrie propozițiile din următoarea frază, precizând felul acestora: „Nu am călătorit niciodată cu avionul, dar pot spune că în tren mi-am petrecut o treime din viaţă.”
Previous page
Next page