Despre comportamentul nepotrivit al unora dintre cadrele medicale

Spitalele fac parte din categoria restrânsă a locurilor în care nu mergem niciodată cu plăcere. Pentru mulți dintre noi, gândul că viața ne este în pericol poate fi greu de suportat. Imaginați-vă deci cum se poate simți un pacient atunci când se lovește de atitudinea total lipsită de empatie a celor chemați să aline suferința.
Până acum, cei mai mulți dintre pacienții care au fost tratați nepotrivit de cadrele medicale au ales să tacă. Și-au vărsat năduful pe moment, dar apoi s-au gândit probabil la presiunea uriașă de pe umerii cadrelor medicale, la lipsurile sistemului, la turele lungi sau poate volumul mare de pacienți. De luna trecută însă, pacienții Spitalului Județean de Urgență Buzău au o voce. Ea se numește chestionarul de satisfacție a pacientului, introdus de reprezentații SJU tocmai pentru a primi un feedback sincer despre cum se poartă cadrele medicale cu pacienții.
Recent, chestionarul a făcut posibilă aducerea în atenția opiniei publice cazul unei asistente medicale de la secția Oncologie, pe care șefii spitalului o cercetează acum disciplinar. Sesizarea a venit din partea unui pacient care a completat atât chestionarul de satisfacție, cât și o plângere scrisă, reclamând comportamentul inadmisibil al asistentei: nerespectarea programărilor, programarea bolnavilor la ore imposibile – 6:30 sau 7:00 dimineața – doar pentru a fi ținuți pe holuri până la venirea medicului, și, mai grav, țipetele și selectarea pacienților „după preferințe”.
Țipă pe hol, îți e frică să depui o reclamație împotriva ei”, s-ar fi plâns pacientul.
Conducerea spitalului a reacționat prompt, iar managerul Sorin Pătrașcu a anunțat la Focus TV că s-a constituit o comisie disciplinară pentru a stabili dacă asistenta și-a încălcat atribuțiile.
Dacă faptele se vor confirma, angajata poate fi sancționată pecuniar, însă consecințele pot fi și mai dure de atât.
Poate că e timpul să ne amintim că medicina nu este doar o profesie, ci o misiune. Că toți avem probleme și că presiunea din sistem e uriașă, asta e limpede. Dar niciun neajuns personal nu ar trebui să permită lipsa de respect față de omul aflat în suferință. Nu e o vânătoare de cadre medicale, ci o chemare la decență, la empatie și la respect.
Da asa se cere tot timpul.Empatie .Pe baza faptului ca acum fiecare cetatean are acces la un telefon cu camera si la cum se pot aranja filmuletele te crucesti sa afli care e adevarul . Cat de des ati vazut in campania aceasta filmulete cu actorii principali spunand lucruri trasnite? Scoate omu din context cea ce spui si te aplica intr-o lumina idioata ca asa are el chef sa asi bata joc de oameni.Iar marea majoritate este dusa in eroare . Ar trebui sa afisati si presiunile exterioare aplicate personalului in serviciu de catre asa zisi pacienti. De fapt tu sti multe despre cele ce se intampla in SJB si nu inteleg de ce nu esti impartial. Scrie frate si despre cei care vin si urla ca ei au drepturi insa nu au platit niciodata in viata lor macar 1 leu la sanatate si nu ma refer la cei care sunt urgente adevarate,ca nimeni nu a tinut cont vreodata daca pacientul URGENTA a platit vreodata asigurare. Aici e vorba de non urgente. ^^Vai il doare burta si vomita, -Pai a mancat ceva perisabil sau , ce a facut ??^^ Pai a baut cam 1 litru de JB si vreo 12 beri , sa mancat pastrama cu mici. Da sa vina un doctor sa-l face pe el bine ,ca etetete ca al lasa sa moare cu zile. sau mai sunt copi panicati care are pe mamica la urgenta si care vorbeste telefonic cu mamica iar aceasta desi e la perfuzii non stop de cand a venit le zice copiilor,, Ma tin aici ca pe prosti ,nu mi-au facut nimica , mi-a agatat un hir in mana da tot asa ma siumt…..etc. Asemenea persoane intind la maxim coarda nervoasa a cadrelor medicale. Eu zic sa se informeze toata lumea mai intai direct ce se intampla cu pacientul si apoi sa se apuce de comentarii.