Asociază fragmentul din Limir-împărat de loan Slavici cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50-100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text.
9. Asociază fragmentul din Limir-împărat de loan Slavici cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50-100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text.
Fragmentul din „Limir-împărat” de Ioan Slavici pune în valoare idealul de bunătate și frumusețe morală a poporului nostru, ilustrat și în alte texte literare, cum ar fi „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă.
În cele două texte menționate, valoarea comună este altruismul, întruchipat de doi eroi care sunt gata să pună binele celorlalți înaintea propriilor interese. Ei nu fac bine pentru a obține vreun folos, ci pentru că așa le dictează conștiința și pentru că „ușurat se simte omul care le-a făcut altora vreo ușurare”.
Și, cum „Un om nu e bun de nimic, dacă e bun numai pentru sine însuși” (Voltaire), Lia din „Limir-împărat” se pune „pe muncă lungă și grea” pentru a curăța lâna oilor și a scoate țepii din labele câinilor. Tot la fel, Harap-Alb preferă să treacă apa înot, decât să curme viața furnicilor care treceau podul: „Tot mai bine să dau prin apă, cum a da Dumnezeu, decât să curm viața atâtor gâzulițe nevinovate”.
Eu cred ca dumneavoasta nu ati citit Harap Alb,induceti copiii în eroare!
Cu ce anume îi inducem în eroare? Când faceți o afirmație, presupun că aveți și argumente.